CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Francine Ririassa op Producer Fred Dubiez (86) al vroeg door jazzvirus b…: Meneer Dubiez, zo noemde ik u altijd bij Fokker. Daar heb ik met u gewerkt op Spares. Ik heb mij alti…
Bo van de Graaf op "Een bloeiende kritiek is van vitaal belang voor de…: Ik neem aan dat de de andere podia nu ook volgen. Ik vond de 'maatregel' om de accreditatie tijdelijk…
Mimi op INTRO: Mooi geschreven vriend! KM blues
Gerard Haneveer op INTRO: Bijzonder mooi verhaal. Uit je hart geschreven!
Marga Schmits op INTRO: Wat een mooi verhaal en precies hoe het is.
Fred Dekker op Gaat het nog wel goed met de jazz?: Het lijkt me dat Jazzenzo zich nergens over hoeft te schamen. Het zijn die 8 "grote" podia die nu ein…
Ronald Verschuren op Gaat het nog wel goed met de jazz?: Mooie column, mooie slotwoorden. Die boycot heb ik nooit begrepen. Valt me toch tegen van Bartho van …
Peter op Pierre Courbois 3GEN3: Geachte, ik wist niet dat Pierre met Miles Davis heeft gespeeld Met vriendelijke groeten, Peter de Ka…
 

« Avishai Darash - Betw… | Home | Jazzenzo niet meer we… »

Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
24 April 2024

Hoi Erno, Ik had het artikel van Cyriel Pluimakers nog niet gelezen, nu dus wel. Erg vreemde reactie van de verantwoordelijken om jullie de toegang tot de concertzalen te ontzeggen. Je mag toch zeker wel een eigen mening hebben en die verkondigen. Zo erg is het allemaal niet wat er geschreven over bepaalde personen.

Ed van der Ploeg (E-mail ) - 24-04-’24 13:19

Woke-wind? Niets woke aan. Ik denk eerder (te) lange teentjes. Echt een kinderachtige reactie.
Het stuk van Cyriel was weliswaar best pittig. Maar als je zeker van je zak bent, dan zet je gewoon door. Door Jazzenzo geheel te verbannen laat je wel blijken dat het stuk misschien wel gelijk had?
Ach, mensen, bel even met elkaar. Dan is het snel opgelost.

Paul Berner (E-mail ) - 24-04-’24 13:46

Ik las als jongen van 16 de "Jazzwereld" (in de Bieb) De ingezonden brieven van o.a. Hans Dulfer, Pé Hawinkels, Bert Vuijsje waren vele malen scherper dus mijn oproep: laat het debat welig tieren. Heftige discussies moeten er zijn zolang mensen niet op hun geslacht, kleur of uiterlijk beoordeeld worden.

Bo van de Graaf (E-mail ) (URL) - 24-04-’24 14:07

Toen er niks opzienbarens meer over jazz uit stad en platteland door de pers geschreven werd, er voor jazzconcerten geen of weinig aandacht was in de media, ontstonden vanuit publiek/liefhebbers de sites als “Draai om je oren” “Jazz.com”, “written in music”“Jazz en zo” en wellicht enkele anderen. Fotografie en verhalen, recensies, bloemlezingen, door hen die er bij waren en het wilden of moesten delen. Het was een welkome bijdrage aan de tamelijk summiere jazz en improvisatie verslaggeving. Het betekende profilering voor organisatoren, musici , fotograven en schrijvers. Nu tegenwoordig iedereen een foto kan maken en zijn of haar beleving bij de muziek kan publiceren via allerlei ( alternatieve) kanalen, lijkt dat overbodig. Is het echter niet. Ik hoop niet dat de “event” organisatoren met hun brief een ( crises) trend zetten, zodat we straks bloeiende en minder bloeiende recensies krijgen mèt en zònder vrijkaartje.

Jo Dautzenberg (E-mail ) - 24-04-’24 15:54

Kunnen jullie niet eens ophouden met al dat stompzinnige gelul? En je niet gedragen als politici oftewel beroeps amateurs? Het is met de jazz nog nooit zo slecht gegaan! 20 jaar geleden hadden we 100 jazzpodia, nu 10.
De krachten moeten weer gebundeld worden om dat peil weer te bereiken en publiek aan te boren. Ophouden met dat puberale gedoe en aan
het werk om de boel weer gezond te maken.
Iedereen die improviseert uit de kast halen
van dixieland tot metal free jazz of zoiets. Maakt geen bak uit maar hou op je als kleine
baby'tjes te gedragen die hun zin niet krijgen krijgen. De neuzen naar een kant a.j.b. Op jazz en aanverwanten.

Pierre Courbois - 26-04-’24 19:20