CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Joris Teepe op Mark Gross Quartet – Live At Pizza Express: Voor mij belangrijk dat men in Nederland ook een beetje meekrijgt wat ik doe buiten Nederland. En Cyr…
Chris Perreijn op Mazzle - Blukuntun: The night sheep did n’t sleep heeft onmiskenbaar gelijkenis met V-Flow van Eric Vloeimans, lekkere en…
Michael Brandt op NPO stopt met NPO Soul & Jazz: De NOS zou gezamelijk met de alle publieke omroepen verantwoording moeten nemen om Jazz horizontaal t…
Jan van den hoed op NPO stopt met NPO Soul & Jazz: Wonderlijk dat deze zender moet verdwijnen. Het is de enige zender waar ik regelmatig naar luister di…
Roel van de Loo op NPO stopt met NPO Soul & Jazz: Kunnen we opnieuw petitie starten of loopt er al een? Enige zender waar we thuis en in auto naar luis…
Jurgen op Pianist en arrangeur Jim McNeely (76) overleden: Hij was tevens orkestleider van het Metropole Orkest tijdens de live registratie in de Brusselse Flag…
Jurgen op Drummer Hans van Oosterhout (60) overleden: Daarnaast was hij ook ruim 25 jaar de vaste drummer in het trio van de Belgische pianist Ivan Paduart…
Andreas Huurman op Avishai Cohen en Metropole Orkest onuitputtelijke m…: Zelden ben ik het zo eens geweest met een recensie. Wat was het een spectaculaire avond in Amare.
 

« Egon Kracht - Stabat … | Home | Bureau of Atomic Tour… »

Paul Bley – Play Blue


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
03 Mei 2014

Paul Bley speelde dat jaar -of t jaar daarna, een zeiksnot die daar over valt- ook solo te NSJ. en juist deze cd verhaalt de chemie van zoiets bijzonders.
Paul Bley verveelt nooit een seconde, omdat hij zichzelf -met of zonder zonde- geen seconde afvraagt wat er gebeuren moet of zal. hij verveelt zich zelf nooit, en dus waarom zou hij zijn gehoor en de toehoorders daarmee vermoeien?
een dergelijk vrije geest is heden ten dage een zeldzamelijkheid, rara avis, inderdaad.
overigens zijn de door Bley ook op deze CD omcirkelde thema's, zoals Flame en PentUphouse al een geruim aantal jaren voorwerp van Bleys immer ingroevend gegraaf.
Pent-Up House kreeg eerder een schoonmaakbeurt in de studio (anno 2008; JustinTime 228-2) en Flame (my old flame) gaat nog verder terug (1989, SoulNote 121240-1, samen met haden & motian)

ruud de quay (E-mail ) - 03-05-’14 23:04

Bley is een van de meest onderschatte invloeden in de jazz... Ga zijn geschiedenis maar eens na, (b.v. via http://www.allmusic.com ). Van zijn eerste plaat met Mingus en Blakey op zijn 21e, via zijn opnames met Ornette Coleman voordat die bekend was, en het vrije Jimmy Giuffre Trio rond 1959 tot zijn solo op All The Things op Sonny Meets Hawk en zijn vele mooie trio's en duo's met Peacock of Haden enz. enz.. Googelen maar! En check ook eens Jarrett's eerste trio-lp, Life Between The Exit Signs, daar is heel veel Bley te horen. Zonder Bley's excursies over de rand van de tonaliteit had jazz nu anders geklonken.

Arjen Gorter (E-mail ) (URL) - 29-05-’14 01:55






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: