CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Jack op Eric Vloeimans & Juan Pablo Dobal – Viento Zonda: Jammer van dit zwartgallige commentaar, ik hecht meer waarde aan de kennis en beleving die de recensi…
Ed van der Ploeg op Wayne Shorter - Emanon: Ik zou graag de box van Wayne Shorter willen. Zeker als jij schrijft dat deze box niet mag ontbreken …
Wim van Zon op North Sea Jazz volgens Cees Schrama: Dank voor dit artikel over fenomeen Cees Schrama.
Rob jansen op Tegenstellingen overbrugd op benefietconcert Jazz A…: Mooie recensie van deze gedenkwaardige avond. De mooie solo van Ab Baars mag ook nog wel vermeld word…
Bob op Shinya Fukumori Trio – For 2 Akis: Echt een van de beste platen die ik in tijden heb gehoord. Bedankt voor de review.
Fred Dekker op Dexter Gordon – In The Cave: Nou nou middelmatigheid van de gemiddelde Nederlandse jazz muzikant? Beetje minder kan wel, zeker de …
Tony op Dexter Gordon – In The Cave: Met Dexter Gordon kan het eigenlijk nooit mis gaan... Dus deze CD maar gekocht, mede op basis van w…
Evert Radema op Duo Dulfer Directie: Dulfer zien spelen, dan sterven.
 

« Keith Jarrett / Gary … | Home | Knower maakt vooruitg… »

Kruidkoek


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
26 Maart 2018

Een aaneenschakeling van virtuoze momenten. Vraag mij bij dit soort muziek altijd af hoe dit soort liedjes ontstaan. Iemand van de band wordt wakker met een melodie in zijn hoofd en gaat daarmee de oefenruimte in waarna de rest hier op anticipeert? Intrigerend vind ik dat proces. Muziek gemaakt met het hoofd ipv de onderbuik wat mij betreft. Knap gedaan! Hoe stop ik zoveel mogelijk moeilijke technieken/ritmes etc in 1 lied. Zou dit inherent zijn aan muzikanten die opgeleid zijn op het conservatorium? Anyway, topmuzikanten!

Frank - 26-03-’18 15:31

Hoi Frank! Wat een toffe reactie, bedankt! (En Erno, wat een fijne recensie!) Als kruidkoek-lid vind ik het leuk om even te antwoorden: eigenlijk zijn de liedjes verrassend simpel geschreven: een melodie, een aantal daarbij passende akkoorden, je zou ze heel simpel kunnen neuriën terwijl je jezelf met een gitaarslagje begeleidt. 't Probleem ontstaat inderdaad wanneer we er in de repetitieruimte mee aan de haal gaan en wanneer alle standaard"regels" overboord worden gegooid. Misschien zou je zelfs kunnen zeggen dat we het hoofd uitschakelen en alleen maar toegeven aan elke muzikale impuls, vaak getriggerd door een ander bandlid. Maar daar is wel een boel muzikale studie en gericht oefenen aan voorafgegaan... interessante vraag in ieder geval, had er zelf nog nooit zo bij stilgestaan. Kom vooral een keer luisteren, dan kletsen we verder. Groet!

Reindert - 27-03-’18 16:54






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: