CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Jan Jasper Tamboer op Mudita – Nature of the Netherlands: Zeer eens, heer Elsinga ! ( En niet zo'n beetje ook ;-) ) En uitstekend verwoord ***** :-) Groet …
Dick Nauter op North Sea Jazz in spagaat: uitstellen of aanpassen?…: Misschien dat de experimenten met testevenementen nog soelaas bieden, maar ik zie een groot indoor fe…
Dré Kampfraath op Eric Vloeimans & Juan Pablo Dobal – Viento Zonda: Na afloop van het prachtige concert de CD gekocht. Bij eerste luistering vond ik het mooi maarde muzi…
David op Joan Benavent - Sunrise: Ik vind het interessant om te horen welke 'twijfelachtige invloeden' de taal van jazz jonge talent ge…
Martine Bakx op Pas op voor ‘fotograaf’ Alphons Nieuwenhuis: Hoi Erno, Er is fijne nieuwe jurisprudentie dankzij advocatenkantoor i-ee. Ze traden dit keer op voo…
John van Eijsden op Chick Corea grenzeloos veelzijdig: Een liefdevolle beschrijving van een fameuze muzikant. Dank.
Harry Hulskemper op Chick Corea grenzeloos veelzijdig: Mooi stuk Cyriel, bedankt.
Ruud Bergamin op Chick Corea grenzeloos veelzijdig: Mooi artikel, Cyriel!
 

« Amersfoort Jazz geeft… | Home | Experimenteerdrift ov… »

Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
07 April 2018

Kleine correctie; In de halve finale (eerste dag) stond ook de band Smoke met louter Nederlandse musici (echter waren zij naar mijn weten overwegend boven 30 jaar, wat dan ook weer niet volgens de reglementen is). Ook zat er in de Pablo Martinez Group één Nederlands lid, die overigens wel flamenco gitaar speelde.

Het was bij sommige finalisten inderdaad de vraag of deze prijs wel de Nederlandse jazz ten goede zou komen, als het een in Barcelona gevormde band is bijvoorbeeld. Opvallend was ook dat de vorige winnaar Xavi Torres in 2 van de 4 bands zat.

Maar de jury voert natuurlijk gewoon haar taak uit; er worden opnames blind gepresenteerd of concerten voor ze gespeeld en ze kiezen wie zij opvallend vinden. Ik denk dat de organisatie een goed overleg zou moeten voeren over het ruime grijze gebied waar nu toevallig veel bands in zaten, en of het inderdaad wel hun doel dient zoals in dit artikel genoemd wordt.

Anoniem - 07-04-’18 15:05

Correcties:
1. De doelgroep van de DJC is sinds 2000: talentvolle Nederlandse of in Nederland woonachtige muzikanten
2. Gemiddelde leeftijd Smoke is onder 30 jaar
3. Ook halve finalist Tyranni Flock bestaat grotendeels uit Nederlandse muzikanten en verder speelden er Nederlandse muzikanten her en der een rol bij andere halve finalisten

Cees Gog (E-mail ) - 10-04-’18 11:54

Beste Cees, onder het kopje 'doelstelling' op de website van de Dutch Jazz Competition staat het volgende:

Doelstelling
De Sena Dutch Jazz Competition kent twee doelstellingen:
* Nederlandse jazzmuzikanten en groepen de mogelijkheid bieden om zich jaarlijks in "the picture" te spelen van het grote publiek, de pers en de muziekindustrie.
* De promotie van Nederlands jazztalent in binnen- en buitenland.

De Dutch Jazz Competition is daardoor een belangrijke stimulans voor (jonge) talentvolle Nederlandse jazzmuzikanten in het algemeen en de carrière van de deelnemende jazzmusici in het bijzonder.

Muzikant NL (URL) - 10-04-’18 17:30

Alleen de kop van dit artikel zegt genoeg...

Zomaar een paar dingen die opvallen:

- Weinig tot geen Nederlanders in de comptetitie en als ze er al bij betrokken zijn dan spelen ze flamenco gitaar;
- Volgens de heer Gog, gaat het ook om in Nederland woonachtige muzikanten. Dat is een wel heel ruim begrip;
- Promotie van Nederlandse muzikanten, niet dus.
- Waarom een leeftijdsgrens? Behoeven muzikanten tussen de 30 en 99 geen ondersteuning of extra aandacht meer. Ook daar zitten nog steeds talenten die niet goed weten hoe ze voor het voetlicht moeten treden;
- Voert de jury wel gewoon haar taak uit? Ik twijfel ernstig aan de kwaliteiten van zowel Cees Gog als zijn juryleden. Die lijken met hun keuzes vooral te kiezen voor een koers die wegstuurt van een goed fundament voor de Nederlandse jazz.

Dank voor uw aandacht!

Tony - 10-04-’18 22:10






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: