CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Hans Dulfer op 50 jaar Bimhuis, maar is er wel reden voor een fees…: Een beetje sparren is best leuk maar als dat hoofdzakelijk onbenul en kinnezinnigheid gaat opleveren …
Erik de Haan op Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals: Terecht. Zoveel frustratie bij Pluimakers. En zo op de man en vrouw spelend. Keer op keer. Ik snap he…
Pierre Courbois op Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals: Kunnen jullie niet eens ophouden met al dat stompzinnige gelul? En je niet gedragen als politici ofte…
Eric van 't Groenewout op 50 jaar Bimhuis, maar is er wel reden voor een fees…: Als bovenstaande column niet zo op de persoon was gericht, had het een leuke polemiek kunnen oplevere…
Jo Dautzenberg op Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals: Toen er niks opzienbarens meer over jazz uit stad en platteland door de pers geschreven werd, er voo…
Bo van de Graaf op Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals: Ik las als jongen van 16 de "Jazzwereld" (in de Bieb) De ingezonden brieven van o.a. Hans Dulfer, Pé …
Paul Berner op Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals: Woke-wind? Niets woke aan. Ik denk eerder (te) lange teentjes. Echt een kinderachtige reactie. Het s…
Ed van der Ploeg op Jazzenzo niet meer welkom bij podia en festivals: Hoi Erno, Ik had het artikel van Cyriel Pluimakers nog niet gelezen, nu dus wel. Erg vreemde reactie …
 

« Jazzvrouwen domineren… | Home | Jazz by Duurstede laa… »

'Uw Amerikaanse systeem bestaat niet'


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
26 Mei 2011

Amen! Nu hopen dat onze staatssecretaris de brief ook echt leest en er vervolgens wat mee doet!

Erik - 26-05-’11 11:22

De jazz krijgt van de Amerikaanse overheid geen rooie penny - dat is het amerikaanse systeem. Wat moet je nog meer weten als haagsch politicus?

kurt (E-mail ) - 26-05-’11 11:48

Hulde aan Jorrit Dijkstra voor deze hoognodige én genuanceerde tegenspraak in de vorm van deze duidelijke en relevante brief.

Martin - 27-05-’11 14:19

Loud & clear. Dank je wel Jorrit.

Loes (E-mail ) - 30-05-’11 12:08

Waarom moet er altijd maar lukraak geld in kunst worden gestoken. Straks eindigen we net als Griekenland, diep in de schulden!

Steven (E-mail ) - 30-05-’11 17:29

Tja Steven, als je er zo simpel over denkt begrijp ik niet dat je op een site als Jazzenzo bent terecht gekomen. Maarre, om je toch even uit de droom te helpen, in Griekenland kunnen de mensen al op hun 50e met pensioen, er is veel corruptie, Griekenland heeft een leger van anderhalf miljoen ambtenaren (op 11 miljoen inwoners). Zomaar een paar redenen voor de crisis in Griekenland. Ik denk niet dat het land veel geld uitgeeft aan het subsidieren van kunstenaars, laat staan aan jazzmusici. Misschien moet je de brief van Jorrit toch eens lezen in plaats van 'blind' maar wat roepen. Je lijkt de overheid wel.

Ronald - 30-05-’11 19:45

De Nederlandse scène behoort - mede dankzij subsidies - tot de meest bruisende van de hedendaagse jazz. Tot in New York en Chicago worden Nederlandse ensembles geprezen. Zo vertelden enkele jonge muzikanten uit Chicago ons onlangs nog hoeveel indruk saxofonist Michael Moore had gemaakt tijdens zijn laatste bezoek aan hun stad. De Nederlandse overheid zou dit moeten koesteren.

Tom Baeten
programmator jazzpodium de Singer, België

Tom Baeten (E-mail ) (URL) - 02-06-’11 12:55

Nu is Michael Moore wel een amerikaan!!!

Tony - 03-06-’11 23:07

Ja, als je mijn URL bekijkt dan ben ik een reiziger...is mijn vak.
Maar Jazz is mijn uit de hand gelopen hobby en wat een plezier en genot brengt mij dat. Ik organiseer een mooi jazzpodium in Amstelveen en dat podium draait inmiddels goed op eigen kracht.
Ik begrijp heel goed dat in het NLse denken en bestel er met de zuunnige beurs wordt gewerkt en de uitspraak van Mark...we moeten snoeien om te groeien....begrijp ik als NLDer best. Maar bomen omkappen, strukturen met de grond gelijk maken gaat mij iets te ver. Het lijkt enigszins op de beeldenstorm van de middeleeuwen.
Als de nieuwe huismeester (de regering) wil dat ook kunst commercieel moet worden dan is dat mogelijk door kunstzinnige managers uit bedrijfsleven die vinden en zien dat het behouden moet blijven. Over een kwart eeuw bestaan dat soort managers ook als niet meer aangezien de verstarring reeds is ingetreden en de jeugd van de toekomst niet eens meer weet wat het woord cultuur betekend. Overigens heeft het bedrijfsleven het ook niet al te gemakkelijk, dus waar komt al dat geld dan wel vandaan?
Maar goed, als de kunst en met name de muziek zich zelf moet gaan bedruipen en middels commerciele ondersteuning moet gaan overleven, dan moet deze regering dit overgangsproces wel eningszins de tijd geven om dat pad in te gaan. Bovendien is een verhoging van de BTW niet erg bevorderlijk voor de toegankelijkheid van de theaters, juist op een moment dat het al zo slecht gaat. Hebben we dan niets geleerd uit de les van schiphol, waar de vertrekbelasting werd ingevoerd op het moment dat de bezineprijs toeslagen de pan uitrezen en iedere NLder dichter bij de grens koos voor andere luchthavens? Hoe dom kan je zijn? Van een kale kip kan je niet plukken lief cabinet.....het behoud van de veren maakt de kip een stuk mooier....ook die kip die bij de kapper is geweest! En laten we wel wezen best cabinet;
die enkel miljoenen die jullie extra denken te kunnen binnen halen, daar worden heel veel mensen ERG ongelukkig van. U mag hier met uw verantwoordelijkheid qua volksvertegenwoordiging best eens beter over nadenken. Is getekend, Henk Brinkman; een doldwaze liefhebber van goede jazz op vele dagen van het jaar.

Henk Brinkman (E-mail ) (URL) - 09-06-’11 01:39

http://www.sannebloemink.com/uploads/6/1..

Hoi Jorrit,
Vandaag werd een stuk van mij gepubliceerd in de Groene Amsterdammer waarin ik jouw open brief heb geciteerd. Ik vond geen andere manier om je te bereiken, daarom maar even via deze site. Groet!
Sanne

Sanne Bloemink (E-mail ) (URL) - 16-06-’11 03:17






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: