CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Mia kesber op North Sea Jazz volgens Cees Schrama: Diepe buiging voor Cees Schrama
Rob van Bavel op InJazz geeft podium aan jazz van de nabije toekomst…: En er was ook een mooie showcase van diverse masterstudenten van diverse conservatoria !
Henk van Leeuwen op Waarom we een jazzclub als Persepolis nodig hebben: Fantastische documentaire over Persepolis Ook nostalgisch! In 1963/64 op 17de jarige leeftijd Ontdek…
Joe Vanenkhuizen op Noah Preminger - Genuinity: Cyriel slaat de spijker op z'n kop als hij opmerkt: 'het naspelen van Coltrane en Rollins lijkt op de…
vera vingerhoeds op inJazz maakt namen Nederlandse showcases bekend: Beste redactie, Ik heb NIET deelgenomen aan de selektiecommissie voor injazz. Ik weet niet waar julli…
Sabina op Bill Frisell – Music IS: Heel goede recensie van een heel goed album!
Fred op Bart Lust (50) overleden: Naar mijn weten geen 5 CD's, maar 4 (van het Bart Lust Quintet) of heb ik er een gemist?
Joe Vanenkhuizen op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: 'De wals geeft,wie vangt die heeft'
 

« Grootste kick voor Ba… | Home | Arena Jazz Award 2014… »

Pat Metheny maakt vernieuwd TivoliVredenburg tot ademloze vallei


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
10 Juni 2014

Concert meegemaakt in Utrecht. De muzikanten speelden fantastisch, dat is waar! Alle lof naar de muzikanten maar niet naar de organisatie van het Nieuwe Muziekcentrum Tivoli/Vredenburg. De geluidskwaliteit in deze zaal is enorm slecht. Het is een galmbak. Wij zaten aan de rechterkant en konden ‘’genieten’’ van een zeer onduidelijk en indirect geluid. De saxofoon van Chris Potter was bijna niet te horen. De grote zaal is blijkbaar niet geschikt voor bandbezettingen (met een overweldigend geluid) zoals bij Pat Metheny. Bezoekers in mijn directe omgeving klaagden ook nadrukkelijk hierover. Onvoorstelbaar dat men met de huidige technologie in een splinternieuw muziekcentrum geen grip krijgt op het geluid kwaliteit voor het gehele publiek.

Erik Pelkmans (E-mail ) - 10-06-’14 16:18

Klopt, in de zaal was het 'orchestrion' niet te horen. Je zag de lichten oplichten maar hoorde niets. Zeer slecht geluid. Bovenstaande recensie met allerlei hoogdravende termen slaat helemaal nergens op. slecht geschreven door iemand die helemaal niets begrijpt van muziek.

rick (E-mail ) - 10-06-’14 17:45

Mee eens: geluid was echt niet in orde: hard, scherp en te weinig gedefinieerd. De vaak prachtige klankkleuren die metheny gebruikt heb ik goeddeels gemist. In combinatie met het enorme tempo in het concert leek t soms wel of ik naar een sportwedstrijd zat te kijken........

Hans (E-mail ) - 11-06-’14 08:16

helemaal met recensie eens en niet met bovenstaande reacties. ik stond ongeveer middenvoor en het geluid was prima, alle instrumenten en nuances goed. Te horen. Totaalvolume ook helemaal oké.

rob (E-mail ) - 11-06-’14 10:07

Ik was ook vol verwachting naar Utrecht afgezakt om een beetje bedrogen terug naar huis te reizen. Uiteraard staat het niveau van de aanwezige muzikanten niet ter discussie. Ongelofelijk goed!!! Maar om deze muzikanten te horen over deze DB set was een aanfluiting. Op de drum na was het uitermate slecht. Ik ben van mening dat het drumgeluid stond als een huis, transparant en eerlijk. Ik had echter spijt van mijn besluit geen oordoppen mee te nemen, zo luid was het op momenten. Vooral waar Pat zijn gitaarsynth wat hoger op de hals speelde.. Middlehouse (het bedrijf wat in het verleden audio verzorgde voor PMG) werd gemist door ondergetekende. De aanwezige techneut was ook in de HMH achter de knoppen te vinden, maar wel met zijn eigen speakers. Een wereld van verschil. Los van het feit dat je als techneut niet onder een balkon hoort te staan als je mixt. Dus 10 voor de band, 5 voor het geluid. Overigens zaten wij links naast de mixer.

Bats (E-mail ) - 14-06-’14 14:58

De slechte geluidskwaliteit heeft ook voor mij dit concert gedomineerd: de gitaar stond vaak standje permanente gehoorschade en de term ¨galmbak¨ uit Eriks review vind ik treffend (ik zat op een van de hogere balkons in het midden). Qua muziek vond ik het over het algemeen een aantrekkelijk concert (vooral van de saxofonist heb ik genoten) en ik ben blij dat Pat Metheny redelijk trouw is gebleven aan zijn eigen stijl van de afgelopen jaren. De mooie licht-effecten, mechanische instrumenten en overige snufjes maakten het heel compleet en zinnestrelend. Jammer dat het belangrijkste, de geluidskwaliteit, het minste was. Bij het NSJF heb ik maar een keer een zaal met een vergelijkbaar slechte geluidskwaliteit meegemaakt.

Maarten (E-mail ) - 02-07-’14 15:55






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: