CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



Jelske Hoogervorst op Het gereedschap van Jeroen van Vliet is intuïtie: indrukwekkend en inspirerend interview. Jeroen van Vliet's spel raakt me, en nu begrijp ik nog waarom…
Bartho van Straaten op The Isley Brothers en Trout niet naar North Sea: Trout wacht op een levertranspantatie. Hij oogt bijna dood. Lijkt me een goed excuus ....
yolanda klooster op Norma Winstone – Dance Without Answer: Wat ontzettend prachtig
Philip De Schutter op Bert Joris & Tutu Puoane – Live at De Roma: Beste Rinus, Over welke kennis beschikt u om zo iets te schrijven? U beledigt niet alleen Tutu maar…
Dick de Graaf op JAM levert concrete bijdrage aan Nederlandse jazzsc…: JAM in Abcoude: een nuttige club vol sympathieke jazz-addicts. Daar te spelen voelde als een warm bad…
Giselle Jacques op Bert Joris & Tutu Puoane – Live at De Roma: Ik ben het volledig eens met Jos Nihoul. Graag meld ik daarbij dat ik weinig andere zangeressen ken i…
Jos Nihoul op Bert Joris & Tutu Puoane – Live at De Roma: Smaken verschillen en stijlen ook. Daarom is het zo jammer dat u een arrogante toon aanslaat als het …
Eric van der Westen op Het gereedschap van Jeroen van Vliet is intuïtie: Prachtig interview met een van onze beste pianisten die we hebben in Nederland. Ik ken Jeroen al dece…
 

« Doek valt alsnog voor… | Home | Floriaan Wempe – Flo’… »

Kristien Hemmerechts verbiedt muziekvoorstelling in België


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
10 December 2012

De voorstelling Klaarlichte Nacht zag ik in Theater Bouwkunde in Deventer. Uitstekende muziek, matige regie (schrappen is ook een kunst) en een matig zingende Felix Strategier, die geen aanleg heeft voor subtiel gezang, laat staan voor duidelijk verstaanbare dictie. Dit was een kleine zaal en desondanks was zijn tekst vaak onverstaanbaar.
Wat betreft de muziek: voortreffelijk. Wat betreft de zang en declamatie: onder de maat. Dit zeg ik met pijn in het hart want de groep Flint heeft vaak goed werk geleverd, soms subsidie ontbeert, maar moet een strengere regisseur zoeken. Los van auteursrechtelijke problemen: mevrouw Kristien Hemmerechts heeft met haar verbod een verdedigbaar standpunt qua tekst voordracht.
Mijn liefde voor de Vlaamse poëzie dateert van mijn HBS-tijd. Het verzamelde werk van Paul van Ostaijen kocht ik begin 60-er jaren met zuur verdiend vakantiewerk geld (bijna 300 gulden) en was de beste boeken aanschaf ooit. En de zang/declamatie groep Poezie Hardop ontlokte in de 70-er jaren een hemels gevoel, dat toevallig in dat zelfde Enschedese Concordia theatertje later ook door het wervelende duo Lee Konitz en Warne Marsh werd opgeroepen. Felix: zangles én spraakles nemen svp en geen Belgische dichters meer verprutsen.

Han Schulte (E-mail ) - 12-12-’12 22:08






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: