CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



G.A.van der ERVE op Gidon Nunes Vaz – Tribute to KD: Beste GIDON wat een heerlijk stuk muziek maak jij. Ik ben een geweldige liefhebber van dat soort muzi…
Erik op Omer Avital redt concert op sfeer: Was niet bij het concert, maar deze conclusie trok ik ook al luisterend naar het nieuwe album. En dan…
Joep van Leeuwen op Spring Jazz Festival toont de toekomst van de jazz: Die avond speelde ook een ensemble onder de naam Jazzical, een samenwerking van de afdelingen jazz en…
Jan Smelik op Susanne Alt - Saxify: Het artwork van deze CD lijkt een conncetie te hebben met Joshua Redman's album MoodSwing, waarop o.a…
Joop op Tineke Postma Sonic Halo modern en krachtig: Kunnen deze side remarks eens ophouden. Ik weet toevallig dat er een zeer goede reden waarom Tineke i…
Vincent Houdijk op Young VIP-tour met Telderman en Houdijk van start: De informatie is helaas niet helemaal correct. Wellicht dat jullie een en ander nog willen aanpassen?…
Joop op Transition avontuurlijk jazzfestival zonder popmuzi…: Ik moet hier toch even 100% meegaan in de reactie van Tom Beek, Bart Tarenskeen en Paul. Weer een ten…
Paul op Transition avontuurlijk jazzfestival zonder popmuzi…: Jesse van Ruller en Reinier Baas begonnen niet met Black Narcissus maar met Orthodox, een stuk van Re…
 

« Doek valt alsnog voor… | Home | Floriaan Wempe – Flo’… »

Kristien Hemmerechts verbiedt muziekvoorstelling in België


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
10 December 2012

De voorstelling Klaarlichte Nacht zag ik in Theater Bouwkunde in Deventer. Uitstekende muziek, matige regie (schrappen is ook een kunst) en een matig zingende Felix Strategier, die geen aanleg heeft voor subtiel gezang, laat staan voor duidelijk verstaanbare dictie. Dit was een kleine zaal en desondanks was zijn tekst vaak onverstaanbaar.
Wat betreft de muziek: voortreffelijk. Wat betreft de zang en declamatie: onder de maat. Dit zeg ik met pijn in het hart want de groep Flint heeft vaak goed werk geleverd, soms subsidie ontbeert, maar moet een strengere regisseur zoeken. Los van auteursrechtelijke problemen: mevrouw Kristien Hemmerechts heeft met haar verbod een verdedigbaar standpunt qua tekst voordracht.
Mijn liefde voor de Vlaamse poëzie dateert van mijn HBS-tijd. Het verzamelde werk van Paul van Ostaijen kocht ik begin 60-er jaren met zuur verdiend vakantiewerk geld (bijna 300 gulden) en was de beste boeken aanschaf ooit. En de zang/declamatie groep Poezie Hardop ontlokte in de 70-er jaren een hemels gevoel, dat toevallig in dat zelfde Enschedese Concordia theatertje later ook door het wervelende duo Lee Konitz en Warne Marsh werd opgeroepen. Felix: zangles én spraakles nemen svp en geen Belgische dichters meer verprutsen.

Han Schulte (E-mail ) - 12-12-’12 22:08






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: