CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



vera vingerhoeds op inJazz maakt namen Nederlandse showcases bekend: Beste redactie, Ik heb NIET deelgenomen aan de selektiecommissie voor injazz. Ik weet niet waar julli…
Sabina op Bill Frisell – Music IS: Heel goede recensie van een heel goed album!
Fred op Bart Lust (50) overleden: Naar mijn weten geen 5 CD's, maar 4 (van het Bart Lust Quintet) of heb ik er een gemist?
Joe Vanenkhuizen op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: 'De wals geeft,wie vangt die heeft'
Tony op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: Alleen de kop van dit artikel zegt genoeg... Zomaar een paar dingen die opvallen: - Weinig tot geen…
Muzikant NL op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: Beste Cees, onder het kopje 'doelstelling' op de website van de Dutch Jazz Competition staat het volg…
Cees Gog op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: Correcties: 1. De doelgroep van de DJC is sinds 2000: talentvolle Nederlandse of in Nederland woonach…
Anoniem op Zuid-Koreaanse wint Dutch Jazz Competition: Kleine correctie; In de halve finale (eerste dag) stond ook de band Smoke met louter Nederlandse musi…
 

« Doek valt alsnog voor… | Home | Floriaan Wempe – Flo’… »

Kristien Hemmerechts verbiedt muziekvoorstelling in België


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
10 December 2012

De voorstelling Klaarlichte Nacht zag ik in Theater Bouwkunde in Deventer. Uitstekende muziek, matige regie (schrappen is ook een kunst) en een matig zingende Felix Strategier, die geen aanleg heeft voor subtiel gezang, laat staan voor duidelijk verstaanbare dictie. Dit was een kleine zaal en desondanks was zijn tekst vaak onverstaanbaar.
Wat betreft de muziek: voortreffelijk. Wat betreft de zang en declamatie: onder de maat. Dit zeg ik met pijn in het hart want de groep Flint heeft vaak goed werk geleverd, soms subsidie ontbeert, maar moet een strengere regisseur zoeken. Los van auteursrechtelijke problemen: mevrouw Kristien Hemmerechts heeft met haar verbod een verdedigbaar standpunt qua tekst voordracht.
Mijn liefde voor de Vlaamse poëzie dateert van mijn HBS-tijd. Het verzamelde werk van Paul van Ostaijen kocht ik begin 60-er jaren met zuur verdiend vakantiewerk geld (bijna 300 gulden) en was de beste boeken aanschaf ooit. En de zang/declamatie groep Poezie Hardop ontlokte in de 70-er jaren een hemels gevoel, dat toevallig in dat zelfde Enschedese Concordia theatertje later ook door het wervelende duo Lee Konitz en Warne Marsh werd opgeroepen. Felix: zangles én spraakles nemen svp en geen Belgische dichters meer verprutsen.

Han Schulte (E-mail ) - 12-12-’12 22:08






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: