CSS Drop Down Menu by PureCSSMenu.com



 



bert vuijsje op Chick Corea weinig geïnspireerd: Opmerkelijk: voor het eerst in lange tijd lees ik een negatieve recensie van een concert door een gro…
Ruud op Muziek Misha Mengelberg leeft voort in Berlijn: Voor de preziezerikken: Tobias Delius speelt niet 'geregeld' mee met het ICP, maar altijd en altijd h…
Erik op Misha Mullov-Abbado – Cross-Platform Interchange: Wellicht toch ook het vermelden waard dat hij de zoon is van wijlen sterdirigent Claudio Abbado en st…
Giomici op Jerôme Hol – Sneak Peek: Heerlijke muziek van topkwaliteit om vaak te beluister
Leo op Transition Festival kiest te veel voor veilige weg: Geweldig festival net zo vernieuwend als vorig jaar en ik hoop net zo vernieuwend als volgend jaar. H…
Bert Vuijsje op Ella Fitzgerald – ‘s Wonderful: Ik ben bang dat je gelijk hebt, peters. Mea culpa.
peters op Ella Fitzgerald – ‘s Wonderful: Heette bassist "Wilfred Middlebrook" niet "Middlebrooks"?
ruud op Misha Mengelberg: groot vernieuwer en ontregelaar b…: dank voor dit eerbetoon. we zullen allemaal verder moeten, zonder de lijfelijke aanwezigheid van de …
 

« Doek valt alsnog voor… | Home | Floriaan Wempe – Flo’… »

Kristien Hemmerechts verbiedt muziekvoorstelling in België


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Facebook
  • Twitter
10 December 2012

De voorstelling Klaarlichte Nacht zag ik in Theater Bouwkunde in Deventer. Uitstekende muziek, matige regie (schrappen is ook een kunst) en een matig zingende Felix Strategier, die geen aanleg heeft voor subtiel gezang, laat staan voor duidelijk verstaanbare dictie. Dit was een kleine zaal en desondanks was zijn tekst vaak onverstaanbaar.
Wat betreft de muziek: voortreffelijk. Wat betreft de zang en declamatie: onder de maat. Dit zeg ik met pijn in het hart want de groep Flint heeft vaak goed werk geleverd, soms subsidie ontbeert, maar moet een strengere regisseur zoeken. Los van auteursrechtelijke problemen: mevrouw Kristien Hemmerechts heeft met haar verbod een verdedigbaar standpunt qua tekst voordracht.
Mijn liefde voor de Vlaamse poëzie dateert van mijn HBS-tijd. Het verzamelde werk van Paul van Ostaijen kocht ik begin 60-er jaren met zuur verdiend vakantiewerk geld (bijna 300 gulden) en was de beste boeken aanschaf ooit. En de zang/declamatie groep Poezie Hardop ontlokte in de 70-er jaren een hemels gevoel, dat toevallig in dat zelfde Enschedese Concordia theatertje later ook door het wervelende duo Lee Konitz en Warne Marsh werd opgeroepen. Felix: zangles én spraakles nemen svp en geen Belgische dichters meer verprutsen.

Han Schulte (E-mail ) - 12-12-’12 22:08






Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen: